CzechBikers - technika-recenze-GSXR-1100-90
Jdi na obsah Jdi na menu
 

Suzuki GSXR 1100 r.v. 1990

 

Obrazek

Také GSX - R 1100 se pro modelový rok 1990 změnila. Přitom přišla na trh teprve rohu 1989 jako téměř nová jedenáctistovka. Její značně zesílené hliníkové šasi se stalo novým základem, motor je z čerstvého modelu GSX 1100 F. Dostala sedmnáctipalcová kola moderní čtyřpístkové brzdové čelisti a seřizovatelnou teleskopickou vidlici. S tou však byly potíže, takže byl její tlumící systém Cartidge doplněn o předtlumený stupeň.

Pro rok 1990 nahradila firma Suzuki teleskopickou vidlici konstrukcí Upsidedown japonshého soudobého dodavatele Showa. Dodatečně si dovolila i jemněji laditelnou pérovací jednotku. Její tlakový stupeň má nyní 19násobrné odstupňování na vnější vyrovnávací nádrži a 15násobné tahové stupňové regulování. Znovu rozšířená kola o průměru 17“ jsou nyní nejširší pneumatiky, které jsou v současnosti k dispozici, na zadním kole například 180/55 VR. Takto přepracovaný velkoobjemový sportovní stroj má pochopitelně všechny dveře k zákazníkovi otevřené. Jeho předchůdce se u prodejců ani neohřál. Suzuki tímto výkonným strojem přesně vystihl přání sportovních fanoušků.

  Suzuki GSX-R 1100
MOTOR  
typ řadový čtyřválec
  vzduchem chlazený
  DOHC, 16 ventilů
vrtání zdvih 78 x 59mm
zdvih. objem 1127 ccm
kompres. poměr 10 : 1
karburátory 4 x 36 mm DOHC
  Mikuni BST36SS
max. otáčky 11 000 ot. / min
ŠASI  
rám dvojitý kolébkový - hliník
přední závěs nast. předpětí a odraz
zadní závěs nast. předpětí odraz a náraz
přerní brzda 2 x 300 mm kotouč
  čtyřpístek
zadní brzda 280 mm kotouč
  jednopístek
ROZMĚRY  
rozvor 1440 mm
výška sedla 815 mm
such. hmotnost 210 kg
objem nádrže 21 litrů

VÝKON

 
výkon 115 k/9 500 ot./min
točivý moment 117 Nm/10 000 ot./min
max. rychlost  250 km/h

Galerie GSXR 1100

Obrazek

Svůj podíl na úspěchu má i agresivní vzhled této jedenáctistovky. Nízká úplná kapotáž a výkyvná záď propůjčují GSX - R vzhled závodního stroje. A motor naplňuje to, co vzhled slibuje. Seškrcený ze 138 h na 100 k jsou jeho síly v pohotovosti při každých otáčkách. Již od 4000 ot/min je k dispozici 40 k, tahže jedenáctistovka je skutečnou mistryní pokud jde o tah.

 

Závěr:
Neuplyne ani osrn sekund, když v pátém rychlostním stupni zrychli ze 60 km/h na 140 km/h. Pokud nedosáhnete udávané nejvyšší rychlosti 230 km/h. je vina v ne zcela dobré aerodynamice Sužuji. Přitom však stroj dokonale drží stopu a je snadno a dokonale ovladatelný i při maximální rychlosti. Je to prostě silný sportovní motocykl pro zkušené jezdce.


Podklady MOTORÁJ 7/1998

autor: Jára