Jdi na obsah Jdi na menu
 

Yamaha YZF 600 Thundercat

 

Obrazek

V roce 97 udělala Yamaha s R1 obrovský skok kupředu. Loni ale bohužel zaznamenala problémy kosmetického a designérského rázu. Na první pohled bylo jasné, že 97 Cat byla špatné „splácána" dohromady v porovnání s ostatními, a že pan Yamaha si měl promluvit s panem Hondou na téma designu spojky. Když ale dáme všechny tyhle špatnosti na stranu, můžeme říci, že YZF je nejjednodušeji ovladatelná z celé skupiny a dá se na ní jezdit, aniž by jste se museli moc snažit. Thundercat je stavěná tak, aby uspokojila pohodlnou jízdu a pak teprve nároky na rychlost. Slyšíte dobře, první je pohodlí a pak rychlost. V jízd ní pozici jste skloněni dopředu s rukama vysoko na řídítkách a máte pocit, že jste v motorce( podobně jako ZX-6) a ne na motorce jako v případě GSX a CBR. Takže to není nic těžkýho prohánět kočku (Cat) a používat při řízení jen svou tělesnou váhu a neviset tak na biku jako Tarzan.

 

Plexi je vysoké a pohodlně kryje před větrem vaši hlavu i ramena a kapotáž vám chrání nohy. Když si seřídíte závěsy můžete svojí Cat vytáhnout na závodní dráhu s ostatními mašinami a věřte, že není jenom tlustá, rychlá a pohodlná. Její motor je velice schopný. Kočíruje 90 koní v pásmu třech tisíců otáček s vrcholem při 94 koních.. Tohle dělá Cat velice flexibilní mašinou a zajišťuje jí nejlepší točivý moment z celé skupiny (ZX-6 skončila druhá). Vysoká flexibilita motoru a jízdní pozice v praxi znamenají, že při jízdě neznámou trasou točivý moment agregátu vzbuzuje svým výkonem důvěru a není pro něj tak moc důležité v jakém rychlostním stupni je zařazen. K tomu ještě připočítejte jednoduchost ovládání, závěsy které krásně utlumí jakoukoliv nerovnost a nejlepší brzdy z celé skupiny a máme neocenitelnou mašinu pro strašné české silnice a ještě horší české řidiče. Pro neznámý terén je druhá nejlepší motorka CBR a poslední jsou GSX-R a ZX-6 se svojí nekompromisní povahou, která vám dá najevo každou chybičku, kterou při jízdě uděláte. Tyhle mašiny se lépe využijí na závodním okruhu nebo na silnicích, kterou bezpečně znáte (pořád ale musíte být dobrý jezdec).

 

  Yamaha YZF 600
MOTOR  
typ řadový čtyřválec
  kapalinou chlazený
  DOHC, 16 ventilů
vrtání zdvih 62 x 49,6 mm
zdvih. objem 599 ccm
kompres. poměr 12,1 : 1
karburátory 4 x 36 mm
  Keihin CV
max. otáčky 13 000 ot. / min
ŠASI  
rám dvoutrubkový - ocel
přední závěs 41 mm rwu
  nast. předpětí odraz a náraz
zadní závěs monoshok
  nast. předpětí odraz a náraz
přerní brzda 2 x 298 mm kotouč
  čtyřpístek
zadní brzda 245 mm kotouč
  dvoupístek
ROZMĚRY  
rozvor 1415 mm
výška sedla 805 mm
such. hmotnost 187 kg
objem nádrže 19 litrů

VÝKON

 
výkon 94,2 koní
max. rychlost  
v leže 252 km/h
  při 13 300 ot. / min
vsedě 224 km/h
 

 Galerie YZF 600

 

Obrazek

 

 

 

 

  

 

Závěr:
Yamaha YZF600 - Thundercat - je uvolněná, rychlá, křižník sportovních motorek a příjemně se na ní jezdí. Pozor, příliš podrobně nestudujte kvalitu jejího kabátu!


Podklady MOTORÁJ 7/1998

autor: Jára