Jdi na obsah Jdi na menu
 

Kawasaki ZX-6R

 

Obrazek

Kdybyste si kupovali novou šestistovku v roce 1996 tak by ZX-6 byla ta správná volba z celé naší skupiny. V roce 1997 už to ale tak jasné nebylo. ZX-6 se nezhoršila, je pouze stále stejná ačkoliv ostatní se vyvíjely (např. váha a šasi na GSX.R a motor a závěsy na CBR). Musíme přiznat, že motor ZX-6 stále zůstává jako jeden z nejlepších a dokonce vykázal nejlepší čas při testovací jízdě (ne však o moc). I když je motor v pohodě je to šasi kde Kawa ztrácí. Pravda, CBR je o tři kila těžší ale GSXR je o osm kilo lehčí než ZX-6. Tváří v tvář Kawasaki prohrává se Suzuki na celé čáře. V našem testu ale skórovala dobře a vedla vyrovnaný boj s CBR jako „motorka pro všechno" (CBR nakonec vyhrála).

  Kawasaki ZX-6R
MOTOR  
typ řadový čtyřválec
  kapalinou chlazený
  DOHC, 16 ventilů
vrtání zdvih 66 x 43,8 mm
zdvih. objem 599 ccm
kompres. poměr 11,8 : 1
karburátory 4 x 36 mm
  Keihin CV
max. otáčky 14 000 ot. / min
ŠASI  
rám dvoutrubkový - hliník. slitina
přední závěs 43 mm rwu
  nast. předpětí odraz a náraz
zadní závěs Uni-Trak
  nast. předpětí odraz a náraz
přerní brzda 2 x 300 mm kotouč
  čtyřpístek
zadní brzda 230 mm kotouč
  dvoupístek
ROZMĚRY  
rozvor 1415 mm
výška sedla 810 mm
such. hmotnost 182 kg
objem nádrže 18 litrů

VÝKON

 
výkon 98 koní
max. rychlost  
v leže 256,2 km/h
  při 14 500 ot. / min
vsedě 228,8 km/h
 

 Galerie ZX-6R 

Obrazek

 

 

 

 

 

 

 

Závěr:
Kawasaki ZX-6R je nejrychlejší a nejlépe se ovládá. Dá se říct, že Suzuki je šílenější a Honda lepší na plno jiných věcí, ale Kawa, nedá se svítit, je to Ninja a rozhodně umí zmizet.


Podklady MOTORÁJ 7/1998

autor: Jára