Honda CBR 600F
Je možné říct, že Honda dělá pouze povrchní změny na svých populárních modelech. To je většinou pravda, ale ne vždy. Ano, model z roku 1997 má jinou barevnou úpravu a přední blatník ve stylu Fireblade, ale také předělaný ram-air systém, snížené vnitřní tření, odlehčený startér, předělanou převodovku pro plynulejší řazení, válce číslo 1 a 4 mají jiné zapalování než válce 2 a 3 (vyrovnává se tím provozní teplota), přední vidlice a zadní tlumič byly vylepšeny a brzdové kotouče zesíleny. Stále si myslíte, že tyhle změny ničemu nepomohly? Ale ano, pomohly. CBR600 1997 byla hodně zinovována oproti modelu z roku 1996 a muže se úspěšně měřit s ostatními v testu. Po pravdě řečeno, kdyby shodila nějakých deset kilo (a to by se dalo udělat změnou ocelového rámu za hliníkový) ovládala by se stejně dobře jako GSX-R. CBR je nejpoužitelnější motorka z testované skupiny. Není sice tak agresivní jako GSX-R a těžká jako Thundercat, ale je velice vyrovnaná a důvěryhodná. To však neznamená, že se nezvedne na zadní a neumí dělat „stoppies". Naopak, dokáže to a dokonce i spojka tohle potrestání umí přijmout. Ačkoliv Honda tvrdí že převodovka prošla ozdravnou a zlepšovací kúrou, při řazení pořád dělá bordel jako sousedovy děti v patře nad námi. Když ale vezmeme v úvahu závěsné zařízení, které je o hodně lepší než na modelu 1996 i špatně řešenou kapotáž oproti ostatním modelům, je CBR600 stále nejlepší holkou pro všechno v testované skupině. A mám podezření že přesně to firma Honda chce.
Honda CBR 600F MOTOR typ řadový čtyřválec kapalinou chlazený DOHC, 16 ventilů vrtání zdvih 65 x 45,2 mm zdvih. objem 599 ccm kompres. poměr 12 : 1 karburátory 4 x 36 mm Mikuni CV max. otáčky 13 500 ot. / min ŠASI rám dvoutrubkový - ocel. přední závěs 41 mm rwu nast. předpětí a odraz zadní závěs Pro-Link nast. předpětí odraz a náraz přerní brzda 2 x 296 mm kotouč dvoupístek zadní brzda 220 mm kotouč jednopístek ROZMĚRY rozvor 1405 mm výška sedla 810 mm such. hmotnost 185 kg objem nádrže 17 litrů VÝKON
výkon 92,3 koní max. rychlost v leže 251,2 km/h při 13 600 ot. / min vsedě 222,4 km/h
Závěr:
Honda CBR-600F má od každého něco. Dokáže lítat jak šílená, ale může se na ní i pohodlně turistovat. Změny na motoru a závěsech jí řadí na přední místo mezi mašinama pro všechno.
Podklady MOTORÁJ 7/1998