Suzuki GSXR 1100 r.v. 1990
Také GSX - R 1100 se pro modelový rok 1990 změnila. Přitom přišla na trh teprve rohu 1989 jako téměř nová jedenáctistovka. Její značně zesílené hliníkové šasi se stalo novým základem, motor je z čerstvého modelu GSX 1100 F. Dostala sedmnáctipalcová kola moderní čtyřpístkové brzdové čelisti a seřizovatelnou teleskopickou vidlici. S tou však byly potíže, takže byl její tlumící systém Cartidge doplněn o předtlumený stupeň.
Pro rok 1990 nahradila firma Suzuki teleskopickou vidlici konstrukcí Upsidedown japonshého soudobého dodavatele Showa. Dodatečně si dovolila i jemněji laditelnou pérovací jednotku. Její tlakový stupeň má nyní 19násobrné odstupňování na vnější vyrovnávací nádrži a 15násobné tahové stupňové regulování. Znovu rozšířená kola o průměru 17“ jsou nyní nejširší pneumatiky, které jsou v současnosti k dispozici, na zadním kole například 180/55 VR. Takto přepracovaný velkoobjemový sportovní stroj má pochopitelně všechny dveře k zákazníkovi otevřené. Jeho předchůdce se u prodejců ani neohřál. Suzuki tímto výkonným strojem přesně vystihl přání sportovních fanoušků.
Suzuki GSX-R 1100 MOTOR typ řadový čtyřválec vzduchem chlazený DOHC, 16 ventilů vrtání zdvih 78 x 59mm zdvih. objem 1127 ccm kompres. poměr 10 : 1 karburátory 4 x 36 mm DOHC Mikuni BST36SS max. otáčky 11 000 ot. / min ŠASI rám dvojitý kolébkový - hliník přední závěs nast. předpětí a odraz zadní závěs nast. předpětí odraz a náraz přerní brzda 2 x 300 mm kotouč čtyřpístek zadní brzda 280 mm kotouč jednopístek ROZMĚRY rozvor 1440 mm výška sedla 815 mm such. hmotnost 210 kg objem nádrže 21 litrů VÝKON
výkon 115 k/9 500 ot./min točivý moment 117 Nm/10 000 ot./min max. rychlost 250 km/h Svůj podíl na úspěchu má i agresivní vzhled této jedenáctistovky. Nízká úplná kapotáž a výkyvná záď propůjčují GSX - R vzhled závodního stroje. A motor naplňuje to, co vzhled slibuje. Seškrcený ze 138 h na 100 k jsou jeho síly v pohotovosti při každých otáčkách. Již od 4000 ot/min je k dispozici 40 k, tahže jedenáctistovka je skutečnou mistryní pokud jde o tah.
Závěr:
Neuplyne ani osrn sekund, když v pátém rychlostním stupni zrychli ze 60 km/h na 140 km/h. Pokud nedosáhnete udávané nejvyšší rychlosti 230 km/h. je vina v ne zcela dobré aerodynamice Sužuji. Přitom však stroj dokonale drží stopu a je snadno a dokonale ovladatelný i při maximální rychlosti. Je to prostě silný sportovní motocykl pro zkušené jezdce.
Podklady MOTORÁJ 7/1998