CzechBikers - technika-recenze-GSXR-750-90
Jdi na obsah Jdi na menu
 

Suzuki GSXR 750 r.v. 1990

 

Obrazek

Nejoblíbenější sportovní model z programu Suzuki, GSX - R 750, prožívá pro rok 1990 svou renesanci. Na trhu je tato sedmsetpadesátka od roku 1988. Žádný jiný stroj této objemové třídy nebyl tak důsledně vyladěn pro Iehkou konstrukci. Jako první velkosériový výrobce se Suzuki odvážil použít podvozek z lehkého kovu, který byl ovšem v první fází příliš filigránský, nebyl dostatečně tuhý. Také použití čtyřválcového motoru nepřipouštělo kompromisy. Z hmotnostních důvodů zůstal chlazený vzduchem. Konkurence naopak spoléhala na chlazení vodou, Suzuki vyřešil mistrovsky problémy chlazení silného čtyřventilového stroje o výkonu 115 k, tím že instaloval druhé olejové čerpadlo, které zásobuje hlavu válce mazacím olejem. U současného, již třetího 'vydání' špičkového sportovního stroje se vývojáři motorů vrátili zpět ke starým hodnotám. Poměr vrtání/zdvih = 70/48,7 mm odpovídá stavu z roku 1985. Občas se zdvih při zvětšeném vrtání snížil na 44,7 mm. Čtyři 38mm karburátory Slingshot nahradily předcházejí, které měly průměr 36 mm. Další rezervy jsou ve velkém prohnutém chladiči oleje. Nejpodstatnější novinkou však je vybaven podvozek. Vidlice Upside-down na předním 1T kole. Má být značně tužší než běžná teleskopická vidlice. Současně vysoce účinná dvou kotoučová brzda se čtyř pístkovými čelistmi pohlcuje více tepla, především díky tlustším brzdovým kotoučům. Příkazem doby jsou široká Iitinová kola. Nová pérovací jednotka s několika možnostmi regulace tlumení umožňuje přesné sladění stroje s konkrétní dráhou i s potřebami jezdce a spolujezdce. Vedle dalších jemných vylepšeni jako například nového upevnění kyvné páky s napínáky řetězu použitými z jedenáctistovky, se velký význam klade na vzhled stroje. O ten se stará výfukové zařízení čtyři v jednom z nerezavějící ušlechtilé oceli.

  Suzuki GSX-R 750
MOTOR  
typ řadový čtyřválec
  vzduchem chlazený
  DOHC, 16 ventilů
vrtání zdvih 70 x 48,7 mm
zdvih. objem 748 ccm
kompres. poměr 10,9 : 1
karburátory 4 x 38 mm DOHC
  Mikuni BST38SS
max. otáčky 13 500 ot. / min
ŠASI  
rám dvojitý kolébkový - hliník
přední závěs nast. předpětí a odraz
zadní závěs nast. předpětí odraz a náraz
přerní brzda 2 x 300 mm kotouč
  čtyřpístek
zadní brzda 280 mm kotouč
  jednopístek
ROZMĚRY  
rozvor 1415 mm
výška sedla 800 mm
such. hmotnost 193 kg
objem nádrže 21 litrů

VÝKON

 
výkon 115 k/11 000 ot./min
točivý moment 78 Nm/10 000 ot./min
max. rychlost  250 km/h
 

 Galerie GSXR 750

Obrazek

 

 

 

 


Podklady MOTORÁJ 7/1998

autor: Jára