Kawasaki ZX-6R
Kdybyste si kupovali novou šestistovku v roce 1996 tak by ZX-6 byla ta správná volba z celé naší skupiny. V roce 1997 už to ale tak jasné nebylo. ZX-6 se nezhoršila, je pouze stále stejná ačkoliv ostatní se vyvíjely (např. váha a šasi na GSX.R a motor a závěsy na CBR). Musíme přiznat, že motor ZX-6 stále zůstává jako jeden z nejlepších a dokonce vykázal nejlepší čas při testovací jízdě (ne však o moc). I když je motor v pohodě je to šasi kde Kawa ztrácí. Pravda, CBR je o tři kila těžší ale GSXR je o osm kilo lehčí než ZX-6. Tváří v tvář Kawasaki prohrává se Suzuki na celé čáře. V našem testu ale skórovala dobře a vedla vyrovnaný boj s CBR jako „motorka pro všechno" (CBR nakonec vyhrála).
Kawasaki ZX-6R MOTOR typ řadový čtyřválec kapalinou chlazený DOHC, 16 ventilů vrtání zdvih 66 x 43,8 mm zdvih. objem 599 ccm kompres. poměr 11,8 : 1 karburátory 4 x 36 mm Keihin CV max. otáčky 14 000 ot. / min ŠASI rám dvoutrubkový - hliník. slitina přední závěs 43 mm rwu nast. předpětí odraz a náraz zadní závěs Uni-Trak nast. předpětí odraz a náraz přerní brzda 2 x 300 mm kotouč čtyřpístek zadní brzda 230 mm kotouč dvoupístek ROZMĚRY rozvor 1415 mm výška sedla 810 mm such. hmotnost 182 kg objem nádrže 18 litrů VÝKON
výkon 98 koní max. rychlost v leže 256,2 km/h při 14 500 ot. / min vsedě 228,8 km/h
Závěr:
Kawasaki ZX-6R je nejrychlejší a nejlépe se ovládá. Dá se říct, že Suzuki je šílenější a Honda lepší na plno jiných věcí, ale Kawa, nedá se svítit, je to Ninja a rozhodně umí zmizet.
Podklady MOTORÁJ 7/1998